Każdy chce się jakoś wyróżnić - to oczywiste. Konkurencja na rynku jest spora, więc trzeba zadbać o to, by klient wybrał właśnie naszą ofertę. Jakość i zakres tego, co mamy do zaoferowanie klientowi jest istotna, bo byle czego nikt nie kupi. Ale człowiek to wzrokowiec - klienta trzeba więc złapać za oczy, by skusił się właśnie na nasze propozycje dla niego. Identyfikacja wizualna pozwala potencjalnemu kontrahentowi lub innemu zainteresowanemu szybko skojarzyć sobie naszą działalność i rozpoznać ją w gąszczu informacji zalewających nas wszystkich każdego dnia.
Nie można tego jednak planować identyfikacji wizerunkowej byle jak, bez zastanowienia i wzięcia pod uwagę mnóstwa aspektów. Przykłady można wymieniać bez końca: jeśli mamy stronę, trzeba zadbać o spójność wizerunku - nie może być tak, że na naszej stronie internetowej używa się logotypu o jednym wyraźnym kolorze, a kolorystyka reszty strony kontrastuje z nim w sposób, który dosłownie razi w oczy i zniechęca do siebie przyszłego klienta.
Do tego należy też wziąć pod uwagę profil działalności, dla której projektuje się identyfikację wizerunkową - dostojny prawnik powinien używać kolorów pastelowych, wręcz stonowanych, które będą od razu kojarzyć się z powagą należną takiemu zawodowi. Do tego kształty na witrynie powinny być raczej klasyczne, symetryczne, proste lub obłe, a treści regularnie uporządkowane. Pstrokaciznę, jaskrawe barwy, płynne linie można zastosować np. dla witryny przedszkola.Takie bowiem kontury i kolory brzmią jak spontaniczność i kreatywność, które placówka ta powinna wyzwalać w dzieciach, a przy tym zapowiadają dobrą zabawę :)
Każdy umie rozpoznać sprzęt Apple'a od konkurencji - to właśnie zasługa silnej identyfikacji wizualnej. Jeśli chcesz być jak giganci - FlexMind ci w tym pomoże!